03 April 2009

Rahasia Maha Agung


Rahasia Maha Agung
Oleh: Dr. Mustafa Mahmoud
Keluaran: Mutiara Ilmu Surabaya
Halaman: 224 mukasurat

Salam

Terjemahan buku kali ini adalah sambungan dan pelengkap buku ”Melihat Allah. Kerana isinya sejalan dan jalur yang dilaluinya adalah sama. Buku ini merupakan simpanan yang berharga, ianya merupakan ilmu yang memerlukan penglihatan matahati untuk dapat mengerti dan memahami, baik dari segi yang dapat kita hadapi mahupun dari segi belakang kita, dan ketahuilah baik-baik, bahawa makrifat yang benar-benar memerlukan ”merasakan perasaan yang dirasakan”.
Saya tidak dapat memahami sesuatu apapun isinya ?.
Andaikan anda menyenangi sebagaimana yang kami senangi,
nescaya anda dapat memahami sebagaimana yang kami fahami.
Jangan kamu katakan bahawa ilmu itu berada di langit, siapa yang akan menurunkannya, atau di perut bumi, siapa yang akan menaikkannya, atau di seberang laut, siapa yag akan menyeberangkannya. Ilmu itu tercipta dalam hatimu, berlakulah di hadiratKu dengan sopan santun ahli ruhani dan budi ahli kebenaran, nescaya Ku lahirkan ilmu itu dalam hatimu, sehingga ia meliputi dan memenuhi dirimu.

Pusaka yang ditinggalkan oleh para sufi itu adalah tebing curam ditengah samudra yang di dalamnya penuh kulit kerang berisi mutiara, tetapi terdapat pula ikan-ikan ganas yang bersimpang siur dan sotong gurita yang menyeramkan. Ditengah lautan itu ada pulau2 dari marjan yang kalau tidak teliti dapat membuat orang sesat jalan, dan banyak nelayan yang tidak dapat kembali kerana tidak tahu jalan.

Terbahagi kepada 7 bab kesemuanya:
1.Pendahuluan
2.Dia
3.Aku
4.Penyaksian ketauhidan dan ungkapan hijab
5.Cinta ilahi
6.Tujuan kembali
7.Tirai tasauf
Akhir kata sebuah kitab yang sgt3 baik.. MySpace

16 ulasan:

mohd. arbie berkata...

saya sangat berkeinginan untuk mendapatkan buku ini. Di manakah saya boleh mendapatkan buku ini?

ubi berkata...

Salam..

Tima kasih byk3.. kerana ke sini.. ttg kitab nie dulu bleh diperolehi di Fajar Ilmubaru.. tapi skg nie dah x ade lg.. kalo nak gak e-mail ana.. Insya Allah..

Tanpa Nama berkata...

email saya mohamadarbiesaee@yahoo.com
teringin amat saya memiliki buku ini.

Tanpa Nama berkata...

saya memohon maaf kerana lama tak buka laman web ubi. disini saya nyatakan email saya mohamadarbiesaee@yahoo.com. (maaf ulasan no.3 tiada nama)

UnInX berkata...

Salam..

Buku nie ana cuma ada yg photocopy aje..

Irrahmat berkata...

saya ingin memiliki buku ini, ini alamat email saya
irrahmat@yahoo.co.id
atas nama Irrahmat Hartoto

Stesen MARDI Johor Bahru berkata...

Assalammualaikum,boleh saya dapatkan photocopynya?

chronicumbra@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

salam

blh sy dapatkn copynya...
PLEASE....

fara_fana89@yahoo.com

innocent_one berkata...

salam...boleh ana dapatkan photocopy buku ni.....

ini alamat e-mail ana....
krouser@rocketmail.com...

perkongsian ilmu anta amat ana hargai...

Unknown berkata...

Salam....saya kepengen pesan buku rahasia maha agung, kalo ada yg tahu tolong share ke saya...
Email: muhammadalhikmah24@gmail.com
A/n : muhammad imam nur

Unknown berkata...

Saya pingin kitab ini..ini email saya..halil.linamalfaz@gmail.com

Unknown berkata...

Assalamua'alaikum bismillah ,saya mau kitab ini

Muchtar. Daud berkata...

Dimana saya mendapatkan buku ini? Saya mau beli satu buah. Belinya dimana.. ? Cara pesannya..

Unknown berkata...

Sy ada 1..tapi yg photocopy ja.

Tanpa Nama berkata...

Bisa minta tolong foto kopikan bukunya pak....???

Benhard berkata...

Assalamualaikum, bisa minta bantuan copy Mas...